Μια ομάδα νέων του 2ου ΓΕΛ Ξάνθης με εφευρετικότητα, δυναμισμό και κέφι δραματοποίησε
μια εικονική δίκη της Φόνισσας, ηρωίδας του ομώνυμου διηγήματος του
Παπαδιαμάντη. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής
Λογοτεχνίας της Β Λυκείου με την καθοδήγηση της καθηγήτριας φιλολόγου κ. Μαρίας
Γκόγκου χωρίστηκαν σε δυο ομάδες υποστηρικτών και κατηγόρων της φόνισσας και
αντιπαρέταξαν τα επιχειρήματά τους σε συνθήκες εικονικής δίκης. Το αποτέλεσμα
ήταν απλά μαγικό. Μας συνεπήρε όλος ο οίστρος να αφουγκραστούμε, να μπούμε στη
θέση, να αιτιολογήσουμε τις θέσεις μας, να αντιπαρατεθούμε σε κλίμα υγιούς
άμιλλας και υψηλού επιπέδου λόγου.

Ευχαριστούμε όλα τα παιδιά του Β1 και ιδιαίτερα την Αϊδινίδου
Χριστίνα που επιμελήθηκε αυτό το βίντεο.

 

 

Γράφει η Δήμητρα Παπαδοπούλου

Στις μέρες μας όλο και ηχηρότερη γίνεται η φωνή μας, η φωνή της νέας γενιάς των Ελλήνων με ρηξικέλευθες ιδέες και θάρρος για την εκπλήρωση των ονείρων μας. Αυτής της τάσης λοιπόν  γίναμε φορείς και εμείς, οι μαθητές του 2ου Λυκείου Ξάνθης, στην αποστολή μας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο των Βρυξελλών, στις 19 Νοεμβρίου 2018. Τέτοιου είδους προτάσεις μοιραστήκαμε και στην  εκπομπή του δημοτικού ραδιοφώνου 89,9 «Η ώρα της Ευρώπης» με τον Δημήτρη Τσιτσή σε συνεργασία με το Europe Direct. Η οικειότητα ήταν άμεση. Με την υποστήριξη και την καθοδήγηση των δύο εξαίρετων συνοδών μας, της κυρίας Γκόγκου και κ. Κλούρη, γύρω στη μία το μεσημέρι καταφέραμε μαζί με την Παναγιώτα Τζεβελέκου και τον Γεράσιμο Χατζηγιαννάκη να γευτούμε την πρώτη μας βιωματική ραδιοφωνική εμπειρία.

Ερωτηθήκαμε για ποικίλα θέματα όπως για τις εντυπώσεις μας από το Ευρωκοινοβούλιο, για τα θέματα που διαπραγματευτήκαμε εκεί, για τις περιοχές που επισκεφθήκαμε και για την εμπειρία μας γενικότερα μετά από ένα τόσο ξεχωριστό και συνάμα διδακτικό ταξίδι. Απαντήσαμε με θάρρος, ευστοχία και προ πάντων ειλικρίνεια. Επαινέσαμε από τη μία ,την οργάνωση του ευρωκοινοβουλίου, το γλωσσικό επίπεδο των μαθητών, τις ευφάνταστες απόψεις τους και ταυτόχρονα εκθέσαμε τα πορίσματα μας από τη συνδιάλεξή μας με μαθητές και φοιτητές από όλη την Ευρώπη. Κάποια από αυτά ήταν η καθιέρωση ενός ετησίου Q&A (ερώτηση-απάντηση) μεταξύ της νεολαίας και εκπροσώπου του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου , η εκστρατεία απομάκρυνσης των πλαστικών από τις ευρωπαϊκές θάλασσες και η ενίσχυση της συμμετοχής των νέων στις εκλογές.

Θα λέγαμε πως οι προτάσεις  αυτές αντικατοπτρίζουν σύγχρονους προβληματισμούς, δικαιολογημένες ανησυχίες της νεολαίας για το μέλλον της, τον πλανήτη , την υπεράσπιση των δικαιωμάτων της. Διατυπώσαμε τις ενστάσεις μας  από την άλλη για τη δυνατότητα έκφρασης που είχε παρασχεθεί σε τέσσερις μόνο γλώσσες ( αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά), αποτρέποντας παιδιά από τις υπόλοιπες 22 χώρες να εκφραστούν στη μητρική τους γλώσσα. Όλοι μας πάντως, συμφωνήσαμε σε κάτι κοινό στο  «ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΨΗΦΙΖΩ», στη διεκδίκηση δηλαδή του μέλλοντός μας.

Ακούμε συνεχώς πως η νεολαία είναι το μέλλον. Οι προγενέστεροι ελπίζουν πως εμείς θα αλλάξουμε τον κόσμο, αν και συχνά φαίνεται να απογοητεύονται, να φοβούνται ίσως μη μιμηθούμε τους ίδιους, μη γίνουμε έρμαια των καταστάσεων, της απογοήτευσης. Ο φόβος αυτός είναι δικαιολογημένος, αλλά ταυτόχρονα ευκόλως αναστρέψιμος. Με άλλα λόγια, οι νέοι δεν είμαστε και δεν μπορούμε να είμαστε οι σύγχρονοι μεσσίες της ανθρωπότητας, που με ένα μαγικό τρόπο θα καταπνίξουμε τους πολέμους, θα διευθετήσουμε το προσφυγικό, θα διαγράψουμε τα χρέη, θα σημάνουμε την άνθηση της οικονομίας και αυτό γιατί απλά, τα παραπάνω δεν αποτελούν το πρωταρχικό μας πρόβλημα! Το ζήτημα που χρήζει άμεσης αντιμετώπισης σήμερα είναι η κρίση του ανθρωπισμού μας, αυτή που υποκινεί όλα τα υπόλοιπα δεινά, που συντηρεί καταστάσεις, που μας αλλοτριώνει και δημιουργεί το φαύλο κύκλο της απελπισίας.

Η απελπισία όμως, οφείλει να απομακρυνθεί από το νεανική και ακόμη περισσότερο, ελληνική ιδεολογία. Το μέλλον είναι μπροστά μας απειλητικό και αβέβαιο, μα όταν στολίζεται με αισιοδοξία, όραμα, ανθρωπιστικές αρχές και μεράκι τι μπορεί να πάει στραβά;

Άρθρο Παναγιώτας Τζεβελέκου

Στις 29.11.2018 βρεθήκαμε στο Δημοτικό Ραδιόφωνο της πόλης μας, της όμορφης Ξάνθης. Ο σκοπός της επίσκεψής μας ήταν η διάδοση των δράσεων του σχολείου μας όσον αφορά στην Ε.Ε. Ο κύριος Δημήτρης Τσιτσής μας δέχτηκε με μεγάλη χαρά στην εκπομπή «Η ώρα της Ευρώπης» και μας έδωσε την ευκαιρία να μοιραστούμε με τους ακροατές της εκπομπής τις εμπειρίας μας από το πρόσφατο ταξίδι μας στις Βρυξέλλες. Στον χώρο του ραδιοφώνου αισθανθήκαμε πολύ άνετα και με την βοήθεια των υπευθύνων που μας καθοδηγούσαν καθ όλη τη διάρκεια της εκπομπής καταφέραμε να εκφραστούμε ελεύθερα και να ενημερώσουμε τον κόσμο για τη συγκεκριμένη δράση του σχολείου μας.

Κατά τη διάρκεια της εκπομπής η Δήμητρα Παπαδοπούλου, μια από τις μαθήτριες που πήραν μέρος στη συνέντευξη, είπε «Μετά από αψεγάδιαστη συνεργασία με τα παιδιά των υπόλοιπων χωρών καταλήξαμε στην πρόσκληση δημοφιλών ατόμων του διαδικτύου, κυρίως του YouTube, που θα λειτουργήσουν σαν influencers, εμπνευστές, για τη νέα γενιά». Ο Γεράσιμος Χατζηγιαννάκης, ανέφερε χαρακτηριστικά «Πρότασή μας λοιπόν η οποία υπερψηφίστηκε είναι σε παρόμοιες προσομοιώσεις νέων να δίνεται η δυνατότητα να μιλούν όλοι οι νέοι στη μητρική τους γλώσσα», κάτι που δυστυχώς δεν συνέβη στη διαδικασία στην οποία πήραμε μέρος η οποία πραγματοποιήθηκε σε 5 γλώσσες, στα Αγγλικά, στα Γαλλικά, στα Ιταλικά, στα Ισπανικά και στα Γερμανικά.

Για εμένα η εμπειρία αυτή ήταν εκπληκτική. Τα μέρη που είδαμε ήταν πανέμορφα και η παρέα φανταστική. Όσον αφορά στη συνεργασία μου με τους μαθητές των άλλων χωρών ένιωσα ισάξια με αυτούς. Η ατμόσφαιρα μέσα στην ομάδα ήταν ζεστή, όλοι νιώθαμε άνετα και συνεργαστήκαμε άψογα. Ακούγαμε προσεκτικά ο ένας τις ιδέες του άλλου και κάναμε προσθήκες και αφαιρέσεις. Αισθάνομαι πολύ χαρούμενη που μου δόθηκε αυτή η ευκαιρία να συμμετέχω σε μια πρωτοποριακή δράση του σχολείου μας και θα το ξανά έκανα από την αρχή με μεγάλη ευχαρίστηση.

 

Με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια ημέρα των ατόμων με αναπηρία, οι μαθητές της Α τάξης του 2ου ΓΕΛ Ξάνθης παρουσίασαν προσωπικές τους καλλιτεχνικές δημιουργίες με θέμα “Όλοι ίσοι όλοι διαφορετικοί”.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας ζωγράφισαν και αποτύπωσαν στο χαρτί εικόνες που σχετίζονταν με όλες τις μορφές αναπηρίας. Στόχο είχαν την αφύπνιση και ευαισθητοποίηση όλων των μαθητών, ώστε να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε άνθρωπος έχει το αναφαίρετο δικαίωμα να μπορεί να συμμετέχει ισότιμα σε όλες τις πτυχές της κοινωνικής ζωής. 

Ταυτόχρονα, προβλήθηκε βίντεο με ηχογραφήσεις και προβολές από το διαδίκτυο που δημιούργησαν οι ίδιοι οι μαθητές σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και την καθηγήτρια της πληροφορικής του σχολείου μας. Στόχο είχε την ενημέρωση και ενεργοποίηση όλων των μαθητών. Mε μια όμορφη, διακριτική, συναισθηματική προσέγγιση στο ευαίσθητο θέμα των Αμεα τα παιδιά της Α τάξης μας υπενθύμισαν πως πρέπει να εστιάζουμε στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία και να διεκδικούμε ισότιμη θέση στην κοινωνία, προσβασιμότητα, διασφάλιση της αξιοπρέπειας και του σεβασμού, καταπολέμηση των διακρίσεων και άρση των αποκλεισμών.

Πηγή εικόνας: safeline.gr

Αγαπητοί γονείς, αγαπητοί μαθητές,

Ζούμε σε εποχές που το διαδίκτυο έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και είναι αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς μας αλλά και της διασκέδασής μας. Θεωρούμε λοιπόν βασικό να έχετε μια πληροφόρηση σχετικά με τους κινδύνους που μπορεί να υπάρξουν κατά την περιήγησή των παιδιών μας σε αυτό. Σας προτείνουμε λοιπόν να διαβάσετε στον παρακάτω σύνδεσμο κάποιες συμβουλές που θα βοηθήσουν εσάς να γνωρίζετε τους τρόπους με τους οποίους θα βοηθήσετε το παιδί σας να είναι περισσότερο ασφαλές όταν εργάζεται ή διασκεδάζει στον κυβερνοχώρο. http://www.saferinternet.gr/index.php?parentobjId=Page15

Επιπλέον μπορείτε να ανατρέξετε στον παρακάτω σύνδεσμο για να απαντήσετε σε σύντομο ερωτηματολόγιο ευαισθητοποίησης για γονείς αναφορικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, το οποίο συνοδεύεται από κάποιες συμβουλές.
Ερωτηματολόγιο επίγνωσης

Πηγή ερωτηματολογίου: safeline.gr

Λίγα λόγια για τη Safeline:

Η SafeLine δέχεται καταγγελίες για περιεχόμενο που εντοπίζετε στο Διαδίκτυο και περιέχει:

  • εικόνες κακοποίησης παιδιών σε οποιοδήποτε σημείο του κόσμου
  • ρατσιστικό και ξενοφοβικό υλικό που παραβαίνει την ελληνική νομοθεσία 
  • οτιδήποτε άλλο θεωρείτε ότι είναι παράνομο.

Συνεργάζεται με τους Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Διαδικτύου, το Ακαδημαϊκό Δίκτυο ΕΔΕΤ και το Σχολικό Δίκτυο, Ερευνητικά και Πολιτιστικά Ιδρύματα, Ενώσεις Καταναλωτών και την Ελληνική Αστυνομία για τον περιορισμό της ροής του παράνομου περιεχομένου στο Διαδίκτυο.

Η SafeLine υλοποιείται από τους οργανισμούς:

Ινστιτούτο Πληροφορικής, Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ-ΙΠ)

 Η SafeLine αποτελεί μία από τις τρεις δράσεις του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου το οποίο υλοποιείται με τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στα πλαίσια του προγράμματος πλαισίου Safer Internet. Οι άλλες δύο δράσεις είναι: η SaferInternet4Kids, Δράση Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης και η Γραμμή Βοηθείας Help-line.gr. Οι δράσεις SaferInternet4Kids & Help-line.gr αποτελούν τον εθνικό εκπρόσωπο του Πανευρωπαϊκού Δικτύου Εθνικών Κέντρων ενημέρωσης και Εθνικών Γραμμών Βοηθείας, Insafe.