Όσο ζω μαθαίνω, όσο μαθαίνω μοιράζομαι

S H A R E

(Sensibility, Hope, Awareness, Respect, Enthusiasm)

 

http://2ogelxanthiska1.blogspot.gr/

Αυτό το σχέδιο εκπονήθηκε για να εισάγει στα δεδομένα του 2ου Λυκείου Ξάνθης τη δυνατότητα να διευρύνει το προσωπικό του σχολείου τους ορίζοντές του πέρα από τα τοπικά όρια, με απώτερο σκοπό τη βελτίωση της λειτουργίας και της μαθησιακής διαδικασίας, προς όφελος των ιδίων, αλλά και όλων των μελών της σχολικής μονάδας και κυρίως των μαθητών.

Σε ένα ολοένα και πιο δύσκολο σχολικό περιβάλλον με αυξανόμενες απαιτήσεις, στόχος του σχεδίου είναι να παρέχει σε όλα τα μέλη της σχολικής μονάδας τα κίνητρα να γίνουν καλύτεροι μέσα από την επίδειξη, υλοποίηση και αξιολόγηση καλών πρακτικών επικοινωνίας, συνεργασίας και διδασκαλίας.

Καλύτεροι σημαίνει για τους καθηγητές πρόθυμοι να εφαρμόσουν καινοτόμες πρακτικές στην εκπαιδευτική διαδικασία, με περισσότερα εφόδια απέναντι ή/και δίπλα στους μαθητές, με περισσότερη διαπολιτισμική και ευρωπαϊκή συνείδηση και με πλήρη αποτίναξη της τεχνοφοβίας.

Καλύτεροι σημαίνει για τους μαθητές πιο ενεργά μέλη της σχολικής κοινότητας με ενδιαφέρον για αξιοποίηση των νέων πρακτικών, με θεμιτή περιέργεια για το καινούριο και τη συνεργασία με πιο ικανούς καθηγητές και με συναίσθηση της Ευρωπαϊκής ταυτότητάς τους.

Οι συμμετέχοντες είναι έξι (6) και το προφίλ τους είναι άτομα με γνώση της Αγγλικής γλώσσας, εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες, κίνητρο και διάθεση για βελτίωση και διάδοση των αποτελεσμάτων. Κατόπιν συνεργασίας και συνεννόησης με τη σχολική μονάδα επιλέχτηκαν επιμορφώσεις που κινούνται σε δύο άξονες:

  • χρήση νέων τεχνολογιών και καινοτόμων διδακτικών μεθόδων στην εκπαίδευση
  • δημιουργία φιλικού μαθησιακού περιβάλλοντος

Οι δραστηριότητες που θα υλοποιηθούν είναι εν συντομία:

Συμμετοχή καθηγητών σε σεμινάρια ενσωμάτωσης νέων πρακτικών στη διδασκαλία στοχευμένων στις νέες τεχνολογίες αλλά παράλληλα και με επαφή με καθηγητές άλλων χωρών και με επισκέψεις σε σχολεία του εξωτερικού.

Για την υλοποίηση του σχεδίου θα γίνει αρχικά άμεση ενημέρωση της σχολικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας για τους στόχους του προγράμματος. Έπειτα, θα γίνει επιλογή και προετοιμασία των συμμετεχόντων στις κινητικότητες, καταγραφή αναγκών και προσδοκιών από το σχέδιο, εφαρμογή μεθόδων αξιολόγησης του έργου, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τις κινητικότητες. Έμφαση δίνεται στην εφαρμογή νέων πρακτικών στην σχολική καθημερινότητα και στη διάδοση των αποτελεσμάτων, ώστε να έχει το επιθυμητό αντίκτυπο στο σχολείο μας, στους μαθητές, στους γονείς και σε όσους θεωρούν ότι τους αφορά.

Το βασικότερο όφελος από το σχέδιο αυτό είναι η επανεκκίνηση της ενεργητικότητας σε όλους τους "πυλώνες" του σχολείου μας με σκοπό να γίνει ένας χώρος που οι μαθητές θα βρίσκουν καλύτερη εκπαίδευση αλλά και συνεργασία με σκοπό την αποφυγή της σχολικής διαρροής, και το προσωπικό θα αξιοποιεί τον ολοένα βελτιούμενο τεχνολογικό και κτιριακό εξοπλισμό και θα ενεργοποιείται όλο και περισσότερο μέσα από καλή συνεργασία με τη διοίκηση σε ένα νέο πιο Ευρωπαϊκό περιβάλλον.

ΑΦΙΣΑ